2013. március 1., péntek

Egy kép születésének fázisai

Ebben a bejegyzésemben az egyik festményemnek - ami a Vihar címet kapta - a különböző festési fázisait mutatom meg. A képeken jól követhető, hogy a nyers kompozíció hogyan alakul, módosul, hogyan tűnnek el festői értékek, más motívumok pedig miként bontakoznak ki.  A festmény idén februárban készült és 90 x 120 cm a mérete. Miután gyarló fotós vagyok, ezért nem reprodukció minőségűek a felvételek, valamint néha a perspektíva torzulások miatt a képek szegélyét utólag levágtam, ezért elnézést kérek.
A 2. és 3. fázist nem cseréltem fel, valóban eltüntettem az óriásplakátot. Az ég kezd finomodni.
Az előtérnek változtattam a nézetén, eldöntöttem, hogy a facsoportok hátrébb húzódnak.
Ez már a végsőhöz nagyon közelí állapot, ám elragadott a hév, és az eget nem hagytam így, valamint az első variációkon felbukkanó óriásplakátot is visszacsempésztem, majdnem ugyanoda, ahova eredetileg is szántam, csak valamivel kisebb méretben és jobban a szélre tolva. Következzen hát a végső, befejezett kép:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése